Hur ska det gå till?

Vad händer?
Nu vet jag knappt vart jag ska ta vägen längre!! Så här är det: Alvin är en stor pojke, han väger som en nyfödd borde göra i sina veckor typ (generaliserar), hormonerna har ändrats totalt under de senaste två veckorna, aptiten, kissnödigheten, ontet i kroppen och så, allt ändras och får en helt annan karaktär eller vad man ska säga.. i går så gick jag på dass (som vilken dag som helst) och så kommer det en slemmbobba mega, inte blodig och så, utan mer som.... ja navelsträngen på ett ägg, fast mkt större och mer studsboll variant.. typ.. svårt att förklara, men långt ifrån en vanlig flytning....

I natt..
..så mådde jag fruktansvärt, hade ont i hela magen, vände o vred sig totalt både organen, maten och alvin.. gjorde skit ont och va sjukt obehagligt, idag så ligger han med huvudet neråt, de gjorde han inte i går så de va antagligen de han pysslade med..

Idag..
..har det varit rastlöst, illamående, konstigt.. jätte konstigt.. och nu i ja.. ett par timmar har han sparkat nå så grönjävligt! fy fan! så här har han inte sparkat sen han va 24 veckor typ, helt fruktansvärt, och nu är man ju lite större och starkare så magen tänjs efter fötterna på honom, ja man ser nästan konturen efter fötterna, lägger man handen på så känner man tårna ibland.. sjukt läbbigt.

Antagligen så håller han väl på o fixerar sig..

Så om jag förstått de här rätt så:

har proppen gått, alvin ligger i "rätt" läge och håller på och fixerar sig, altså så är det bebis om senast 3 veckor, antagligen tidigare.. mkt tidigare.. väntar mer eller mindre bara på att det ska bli värkar eller att vattnet går. Eller ja, vi väntar ska jag väl säga, de är fler än jag som sitter på spänn, Tim, Sandra, Jenny, Erik, Yvonne, Pappa..

Rädd
Just nu så är ja mest rädd för att ja typ ska pissa på mig o tro att de va vattnet (är sjukt pissnödig hela tiden), eller att det är så att man småläcker lite, man går ju på dass var 20 min typ.. så.. vet inte.. fan ja vill ha facit!! jag vill veta vad som händer!!! skit läbbigt! kommer det bli bebis snart eller har jag otroligt fel?

Är jag hypokondrisk eller känner jag min kropp??

Jag vill veta!!

Aj helvete!!
nu drog han igång igen, varit lugn i kanske 10 min! AJ SOM FAN!! sparkar på urinblåsan så man tror att man ska pissa på sig, trycker på tarmen så de känns som om man ska skita på sig, trycker på lugnorna så att man knappt kan andas, petar neråt så att de känns som om han är påväg att ramla ur musen, trycker på magsäcken så man rapar ofrivilligt hela tiden..

Mitt inne i en spark
Det som bukar upp där på sidan är en fot.. på höger sida under tutten lixom..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Dags för bebis strax då

2009-09-10 @ 06:57:15
Postat av: Miriam

Va gulligt, åh jag kommer ihåg sparkarna, mysigt men jobbigt:D

2009-09-15 @ 10:55:37
URL: http://morsanvsneo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0