Godmorgon

Ville bara börja med att svara på en kommentar

Anonym om Kroppen ändras..:
varför så svullen :O
♥ Det ska jag svara på, det finns något som heter Ödem wikepedia beskriver det så här:

Ödem
, svullnad på grund av ansamling av vätska i vävnaderna. Ödem uppstår när det osmotiska trycket i kapillärerna understiger det hydrostatiska trycket i kapillärerna. Därmed finns det ett nettoflöde av vätska ut i vävnaden.

Så här beskriver babycenter det som:

Detta kallas ödem, eller vätskeansamlingar, och beror på att blodvolymen ökar under graviditeten. Det som händer är att din växande livmoder trycker på bäckenvenerna och stora hålvenen (vena cava, den stora venen på höger sida som transporterar blod från nedre delen av kroppen). Detta gör att cirkulationen går långsammare och att blodet kan ansamlas på vissa ställen. Trycket från det ansamlade blodet pressar ut vätska i vävnaden runt fötter och anklar: vätska som egentligen skulle befinna sig inne i blodbanan, men som nu hamnar på fel plats. Vissa gravida kvinnor samlar också på sig överskottsvätska, vilket också bidrar till svullnaden.

Tyvärr är ödem ett ganska vanligt problem. Det är också helt normalt. Om dina händer och ditt ansikte svullnar ska du dock ringa din läkare eller barnmorska. Det kan vara tecken på havandeskapsförgiftning, ett allvarligt tillstånd.



Morn morn
Nu är morgon bestyren klara för idag. Tror jag.. räcker med att jag reser mig från datorn sen så kommer ja på en massa mer att göra. så är det väl alltid med de mesta, eller hur? Ganska skönt o böka på mornarna, har inte alls lika ont då och får mer gjort när Tim sover :P får se hur det går när Alvin kommer sen, då lär jag inte kunna hålla samma morgon rutiner direkt, hurm, det kommer bli intressant. Allt löser sig i stutet, och allt kommer till logik förr eller senare.

Flyttdags....

Så trött på att ha korven i magen, han kan ta o komma ut nu, står inte ur länge till. Less, less på att känna mig som en misslyckad flodhäst. Ja menar, för de första är ja fet, för de andra svettas jag som en boxare, ödem så de står härliga till, finnar, torra läppar, munsår, går som en gammal tant för att ryggen har startat krig med mig, ont i bäcknet (kom knappt ur bilen igår), kan inte sova -> gigantiska ögonpåsar, varit tvugen att plocka ur nästan alla mina älskade piercingar, har bara två kvar nu -> Tungan och industrialen. Nej, nu säger jag mitt!

Nu får det vara nog!!



Elvis och Elvis, (min) Elvis är inte så speciellt imponerad av sin "dubbelgångare". Nu har jag ett marsvin, Alvin har ett marsvin, då va de Tim kvar :P hihih.. ♥


Puss ° Kram

♥ // Mrawen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0