Senaste graviditets nytt - Det blir bebis! ..... På Fredag!

Okej.. som föregående så tar vi de här från början.

Resan till Akis
Kunde inte sova, så va uppe på tok för tidigt.. sen vart det sjuktaxi in till akis, och då började jag må jätte dåligt, va så nervös, rädd, illamående, trött, frustrerad, orolig. Trodde nästan att jag skulle spy i taxin, men då hände det som har förgyllt min dag hela dagen :P.. haha! ni ska veta att de va jävligt roligt då, och jag är glad att jag hade något som fick mig att garva när de behövdes.

Det är ju så att jag har stora problem med att spy när jag mår illa, så jag skiter i stället, marsvins reaktion när jag blir rädd så skiter jag (som tur var i de här fallet att det "bara" var gaser men ja). Jag råkade lägga av en riktig riktig rökare. Messade till Tim att jag inte mådde så bra (ville inte att sur chaffören skulle höra vad vi sa till varandra) och han messade tillbaka "kände du hur han pruttade när vi åkte ut ur Tierp? jag höll på att kräkas :)" och jag med mitt egna sinne för humor höll på att garva ihjäl mig, och stackars Tim fick en chock när han fick reda på att det var jag.. som doftade allt annat än rosenblad. :P

Väl inne på Akis
Kom in i ett rum, en barnmorska kom, pratade, satte sån där "lyssna på barnets hjärtljud pryl", såg bra ut. Blev flyttade, kom en läkare, kände på magen babblade, ultraljudade, jag fick tablett ->somnade...

Vändningsförsöket

..vaknade en timme senare så kom det in dom två som jag träffat innan och en till. Då skulle dom se om det gick att vända honom överhuvud taget, men så klart med min tur så hade rumpnissen satt hela stjärten i gropen, och smurf va ont det gjorde när dom höll på! aj! grinade som en bebis.

Beskedet..

Fick en sån där "lyssna på barnets hjärta pryl" på magen igen. Sen fick jag mina
Alternativ, 1
: göra bäckenröntken och se om jag skulle kunna föda vaginalt i säte (vilket kan innebära en massa risker bla.) akut kejsarsnitt.
Alternativ 2
: planerat kejsarsnitt..

Hur jag än skulle göra så va i alla fall risken/chansen att de blev kejsarsnitt ändå, så de va väl lika bra att göra planerat kejsarsnitt i stället, rent logiskt.

Chocken
Jag grina och grina och grina och grina. Va verkligen inte berädd på det här! fanns ju inte i min värld överhuvud taget! jag skulle ju föda vaginalt, jag skulle gå som alla andra och invänta värkar och låta vattnet gå och hela den biten.. men hepp.. vart lixom snuvad på den upplevelsen, som jag gått och triggat mig själv inför sen i februari! Allt vändes upp och ner på ingen tid alls..

vart så jävla mycket, dessutom så var jag trött, frustrerad, i chock, rädd och hadfde fått en konstig tablett som gjorde att jag vart jätte mysko i huvudet.. så jag grinade mest bara.. och grinade och grinade..

Lunch
Rast från babbel och besked och undersökningar.. skööööönt.. efterlängtat som fan.

BB
Sen fick vi komma upp till BB och träffa en barnmorka, Johanna hette hon. Jätte trevlig (alla hade faktiskt varit helt underbara hela dagen! vilken underbar personal!) frågor och svar om kejsarsnitt och hur man skulle kunna göra för att få det att gå så bra som möjligt för mig och mina jävla fobier, kanyler (som andra hanterar som ska på mig), gyn, och kräkan. Så kom de där roliga "vi behöver ett blodprov av dig" "darn" va de första jag kände. Johanna såg jätte orolig ut när hon satt där på andra sidan bordet med min jornal i handen.

Blodprov
jag frågade om vi kunde göra det här, i rummet, och de tyckte hon gick bra, så bad henne att hämta prylarna så kunde vi försöka i alla fall, skulle de inte gå så kunde vi prova med emla salva och så senare. Hon kom, jag bad henne att ta röret och blodet när jag stuckit, och att hon skulle få sätta bandet.. och vet ni vad? jag klarade det! och fick blod på första försöket! fy fan va jag är bra!! Tim såg ut som ett frågetecken, Johanna såg ut som ett frågetecken, men jävlar så gick det i alla fall.

Sen va de bla bla bla bla -> gå till narkos läkaren, bla bla bla bla.. tillbaka på BB -> taxi -> åka hem!!!

va så extremt trött! fruktansvärt!! lite soppa sen sov jag.. till typ elva eller tolv eller va den va, tog en sömntablett som jag fick av sjukhuset och nu sitter jag och berättar om min omtumlande gårdag.

♥Så nu blir det bebis på Fredag! Alvin kommer på Fredag! ♥


Och närmst i gissningsleken var:

8 Okt - Andreas
10 Okt - Katariina

Ingen lyckades dock pricka rätt, tyvärr.



Lite läskigt är det dock med Alvins födelsedatum påminde pappa mig om, för det är faktiskt min farfars dödsdatum, den 9 Oktober. Läskigt..

Kommentarer
Postat av: Ida

GRATTIS!

<3 puss på er <3

2009-10-09 @ 12:38:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0