Senaste graviditets nytt - Alvin har återgått till SÄTESLÄGE

Ja ha okej, skit dag.. nu tar vi de här från början..

Hade MVC idag
Tänkte att "eh.. uh.. måste ja åka överhuvu taget? eh.. uh.. orka.. blä... gå upp" osv osv.. Men åker in.. skulle ju ändå fika med Sandra, Madde och Bellan så de va ju värt hur som att åka in lixom. Kommer dit, bablar lite, berättar om smärtan i "övre delen av magen" / "nedre revbenen" och enligt min barnmorska så har min älskade lille ofödda gett mig en inflamation på brosk delarna i nedre revbenen, tack underbara unge.........

Ingen urinvägs infektion!! woho!

Kollade kisset och första gången under graviditeten så har jag inte urinvägsinfektion! woho! (nu när jag är för lat för att äta penecilinet så har jag inga problem med urinvägarna.. urm.. )

Tjockis..

Väga sig, urm.. är det ett bra tecken när man måste flytta magen åt sidan för att se hur mycket man väger?? HAHAHA!! 17 Kilo har jag lagt på mig så här långt :P.. väger mer än min pojkvän nu.. känns lite illa... Men de är 17 kilo kärlek :P

Sen va de mage

Och för första gången så såg tant orolig ut, och de bådar ju inte gått alls.. tom. tog till den där trä tratten, som hon aldrig använt förut, och för första gången så kände hon faktiskt på magen på riktigt. Lyssnade på hjärtat, som inte satt där jag trodde alls. Så konstaterade hon att "det är tomt här nere, jag tror, men kan inte säga säkert, men jag tror att han har lagt sig i säte igen" "HELVETE" va de första som gick in i min skalle..

Hon satte sig vid telefonen direkt och fixade en tid till mig på kontroll ultraljud på akis 2 timmar senare..

Fika
Mys - Bella = Super söt! Godis! Äta upp!. Jätte kul att träffa på Madde igen! God macka! Storken najs.. Bye bye!

Bussen..
Ja.. så va de bussen till Akis, lite svårt att gå med gelé tassarna, men bussen svängde åt fel håll så de vart en sån där oplanerad äckel promenad i lite för snabb takt.. fan va ont de gjorde, va påväg att börja grina, men hade ju inget val än att ta mig framåt..

Akademiska
Anmäla -> åka hiss -> sitta väntrum -> kaffe sugen.. en tant kom förbi och frågade vad jag hette och jag svarade så klart och förklarade vad ja gjorde där, och tant tittade konstigt på mig och sa att "oj men de måste ha blivit fel, vi har 3 ultraljud inbokade nu klockan 1" Men eftersom att jag är så sööööt.. eller inte.. men av någon anledning så fick jag komma in direkt i alla fall :P.. gelé - kladd, kladd, kladd.. Ultaljuds manicken -> Bebis på skärmen.. och så klart med min jävla tur.....

Så har ungen lagt sig i sätesläge! Vecka 37+6!
Gull unge.. *morr*

Sen gjordes mätningarna, dom vill ju veta hur stor han är.. i efterhand så ville jag inte veta det.. ja menar.. de är 14-15 dagar kvar till BF.. och ungen väger 3,4 kilo nu!!! AH!!!!

Så i morn, idag.. om jag tänker efter..
För i vanlig ordning så är det svårt att sova så ska jag infinna mig på akademiska 8.30 på förlossningen för vändningsförsök.. kommer inte gå, inte med den stora ungen, i min lilla kropp, så här sent.. är sjukt orolig för kejsarsnitt.. livrädd på ren svenska.. när man är så inställd på vaginal.. så kanske det inte blir så.. uh.. nu är ganska mkt ganska så jobbigt.. vill inte riktigt vara med.. faktiskt.. nu vill jag verkligen inte vara gravid längre.. nån som vill ta över?



BTW! Gull värre så där appropå ingenting.. eller tjocka magar, eller nåt så känns de verkligen att man är data beroende när man får sånna här medelande på facebook:

Åsa! Så fort du är borta en dag från facebook så undrar jag vart du har tagit vägen ;) Har Alvin kommit än?? Kramar!

Skulle jag vara beroende av internet? eh.... haha :P


Får veta mer om Alvin och hans utrymmnings planer i morn.. håll tummarna för oss!

Puss & Kram
//Mrawen ♥

Kommentarer
Postat av: Jenny(stolt Gudmor)

Tänker på dig gumman och håller tummarna

Alvin kära gudson var snäll mot din mamma

Puss puss

2009-10-07 @ 07:50:33
URL: http://littlemonkei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0