Tillbaka.. pam pam pam pooom..

Nej speciellt länge kunde jag inte hålla bloggen nere, får sån jätte abstinens efter att blogga, har man gjort det sen dec 2007 så blir det en ganska inbiten vana. Nu är allt lugnare på privata lägret med så.

Ja vad sen sist? jo men hej! småbarnsmamma va de ja! Snacka om omställning, förut klagade man om man sovit lite dåligt en natt eller två, nu - tänk att sova en hel natt. Alvin bestämmer, han är bossen här hemma nu, bara gilla läget och försöka att hitta nya rutiner i hans rytm. Men de e inte bara jobbigt, verkligen inte! mammans lille mys pojke, åh han luktar så gott och jollrar så sött! Underbara bebis ^^

Jag har inte brytt mig om vikten under graviditeten, eftersom att jag hela tiden har varit på gränsen eller inte fått i mig tillräckligt med mat, så ja har ätit godis och kakor och läsk och ja, inte bara nyttigt och gick upp 17kg, vilket inte känns så överjävligt, otroligt mycket va ju vätska, hade ju ödem över största delen av kroppen. Nu fyra veckor senare har jag gått ner 10kg faktiskt, känns bra, vinter jackan är fortfarande för tajt så måste ner resterande med om jag ska slippa frysa i vinter :P. Känns lite konstigt att "kunna kontrollera" magen igen, förut så kunde man verkligen inte göra något, den växte för att den skulle de. Nu är magen min igen, nu kan jag försöka forma den igen, eller ja, inte nu, 4 veckor kvar innan jag får göra mer än att promenera, och lyfta tyngre än Alvin.

Ah nej ska se om man ska försöka sova lite till, har inte blivit så mkt av den varan..


Puss & kram
Mamma Mrawen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0