Vecka 30 ^^


Du är på dag 204 av 280. (72,9%).
Du är i vecka 30.
Du har gått 29 fulla veckor och 0 fulla dagar (v29+0).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Ons 21 okt 2009
Du har 76 dagar kvar till beräknad förlossning.



Enligt min barnmorska så slår jag över på Onsdagar, men enligt familjeliv så slår ja över på Torsdagar, vet inte riktigt hur de där kommer sig men aja de blir nog bra det antar jag.

Vecka 30, hej hopp, shit va det går fort! hjälp! Blir fortfarande lika chockad varje gång ja går förbi en spegel och ser en gigant kula där, blir lika arg för varje plagg som ja inte får på mig längre,lika glad varje gång magen hoppar och sparkas. Nu mera så är det inte lika mycket sparkar längre, han har lugnat sig ganska rejält, inte så konstigt, jag kan inte förstå hur han får plats nu och än mindre hur det ska gå att bo kvar där i 10 veckor till (om allt går som de är planerat). Jag kan ju inte ens böja mig framåt längre för att då spjärnar han emot.

Nu är jag inne i en guld graviditets tid, ryggen är inte lika överjävlig längre, jag är mycket piggare, gladare, kan äta, mår knappt illa, har fått sova (nu kan ja inte de pga. hostan, but anyway), det är jätte skönt.

Våra problem är att min son har en otrolig förmåga att vilja gosa med min högra lunga, det är sjukt obekvämt (man har ju revben där också), sen så är de lite, va ska vi säga, komplicerat att diska, får stå på sidan för att inte magen ska vara ivägen, sen är de de där med frysdiskarna i affärerna, om man ska ha något lite längre in... de går inte.. magen är ivägen, fösta gången jag insåg de höll ja på att skämmas ihjäl! stod inne på Willys och va fast bestämd om att jag skulle ha just den där frysprylen, börjer mig fram som alltid och sattsar, studsar, åker bakåt, försöker igen och står som ett fråge tecken och undrar vad som just hände, tittade ner och tittade på Tim och sa "hjälp".. så generad! jag nådde inte för att ja va för tjock! ja har varit tjock förut, men de här tar priset, den bulan kunde man ju i alla fall flytta om lite så där.. men de här är en studsboll.
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0