9/1-2008 - dagen

Ja den andra dagen i skolan för terminen då då. Kändes rätt trögt att komma upp på morgonen men de gick ^^

under den första lektionen så hade vi svenska, nån film, vet inte vad det var, var så trött att jag somnade och sov nästan hela tiden ^^. hann med lite i slutet, den verkade dålig.

Sen hade vi religion, så underbart besked vi fick " det är bara tre lektioner kvar i kursen" åh.. de snälla orden gjorde en stor del av min dag kan jag säga. sen så började lärarinnan Anna prata, om döden. olika syn och rädslan för att dö, kände mig "liten" hela tiden, jag är livrädd för att dö! får panik vid tanken, skulle kanske behöva jobba i ett bårhus eller något.
  Sen rätt som det var så gick ljuset, hela skolan släcktes ner, just när vi pratade om detta delekata ämne. Läskigt värre. Jobbigt var dock att vi skulle ha luch efter den lektionen, och utan el i dagens sammhälle blir det inte så mycket mat gjord, så fil och sallad blev dagens lunch. mättande och bra där. Lite bilder från när skolan min är mörk.




Jag och martin bestämde oss för att vi skulle ta en tur ner till djurhuset för att se hur det var där nere med djuren. stötte på Shiba på vägen ner, hon är inte rädd för att ta sig friheter hon heller ^^:


Brito mobilen ^^ våran lärares "speciella" lilla bil
:
Från vänster: hunddagis, ladugården, djurhuset/ gamla svinhuset


Nere i djurhuset va de mörkt med, värsta läbbigt värre.


innan luchen var slut så var elen tillbaka, men skolan var nästan tom, alla åkte hem. Men hallå, det är väl klart att man kan ha lektion trotts att de inte finns el! hallå!
jag satt och jobbade fram till två jag, ja. vi håller på med en barnbok på project arbetet och då står jag för att det ska bli text i den.

bilder: från v. en del av boken, jag, Sandra, Jessica

Sen så när ja hade tröttnat helt så hängde ja med Sandra o Jessica upp till elevhemmet. Gjorde inte mycket utan tog de lugnt käka, sminkade oss, gjorde oss iording lyssna på musik o drack lite öl^^ najs värre.




Sen så va de bussen in till staden




Kvällen får bli ett eget inlägg ^^ titta gärna på det, kommentera gärna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0