Till minne av Rockin Star

Hästen Rockin Star, (Hassan star, Rockin Å) har lämnat världen och har gått vidare.


Jag hade turen att få tid med henne, en helt otrolig häst på många sett. Hon har lärt mig mycket under den tid vi hade. Hon var otroligt egen, speciell dam, ingen häst skulle kunna likna henne det minsta, hon visste, hon läste av, hon visste exakt vad som krävdes. 
   Knappt något behövdes för att lära henne nya saker, hon sög in allt, hon älskade det. Hon ville så mycket, hon gav så mycket. 

Saknad.

Jag kan inte låta bli att tänka på de roliga man hade ihop med henne, rejsen i skogen, när jag och Elisabeth körde bakom Tirk med fika och bullar, våra ritter ihop. Vilken glöd Rockin hade, hon älskade det, sulkin, hindren, skogsstigarna, hon älskade det.

Rockin har presterat och varit med om mycket under sina år, hon skulle fylla 21 den 18/4. Först har hon varit ute som travhäst ute på banorna och har presterat bra där. bla. på Åland. sen så stod hon som avelsto och gav liv åt bla. Bin Lad, (hästen jag skötte i ett halv år). Underbar son. Sen fick hon ett antal fina år i Tierp med Elisabeth.

Elisabeth, all respekt till dig. Du har gjort så mycket för henne. Du har alltid satt henne i första hand och alltid gjort det bästa för henne. Det ska du ha en eloge för. Du har gjort hennes sista år värdefulla. Hon kunde inte ha det bättre hos någon annan, det kommer från hjärtat, det vet du. Oavsett hur det är nu så har du min fulla respekt när det gäller Rockin, tack för att jag fick ta del av hennes liv. Tack också för den tid vi hade ihop du och jag med hästarna, det kommer jag aldrig kunna se illa på, vi hade de bra, du och jag som kompisar med hästarna. Att det har blivit som det blivit är bara att beklaga.
Men tack, för det vi hade och de du hade för Rockin. Tack.

image1007

Vila i frid Rockin Star 
2007-02-14
1987-04-18

 
image1008


Jag beklagar sorgen, Elisabeth, David, Lars. Hennes minne kommer att leva kvar.

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Hej Åsa!
Det var väldigt värmande ska du veta.
Hon bröt foten i hagen i tors 14/2
veterinären kunde inte komma först på
fred, det fanns inget att göra hon hade fruktansvärt ont. men nu lider hon iallafall inte.
Vi hade många fina stunder ihop vi fyra
(Rocky,skrutt,du och jag) visst hade vi det roligt på våra galna turer både vi och hästarna
kram Elisabet

2008-02-16 @ 19:47:26
Postat av: David

Tack Åsa. Det värmer.

Sköt om dig!

2008-02-17 @ 09:55:16
URL: http://nazzat.blogg.se
Postat av: jenny

åå hon va ju så snäll den lile tjejen elr inte så liten men endå

2008-02-24 @ 15:28:44
URL: http://cpugglan.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0