Kärlek?

Vem kom på idén med kärlek? vilket pucko, varför kan man inte få ha det lika kravlöst och känslo löst som flugor eller nåt? Tänk att inte kunna känna dessa känslor, tänk hur många som skulle slippa bli skadade. Kärleken är vacker, visst, men den gör nog mer ont än vad den helar. Jag föll för amors pilar, jag föll och blev kär, förälskad, kärleken förvreds till ett behov, behovet vart en bur.

Visst hade vi våra fina stunder, de kan ja inte säga annat om, vi hade det vackert som andra kärleks par. Men mycket smärta, bråk och skit. Vårat förhållande testades gång på gång av alla olika krafter som kan finnas att möta, men vi höll ihop, kanske skulle vi ha släppt varandra tidigare än vad vi gjorde.

Jag mår dåligt över att ja inte kan känna sympati, jag mår dåligt över att ja inte kan känna med andra nu mera. Jag stänger av, blir en kall mur, för att klara mig själv. Utåt mår jag bättre än någonsin men jag går sönder invändes. David för i hela helvete! sluta förstöra mig! du har lugnat ner dig, men det finns mycket kvar att fixa. Jag orkar inte, klarar inte av det, hör inte av dig, va inte i närheten av mig eller något, skicka inte onödiga sms, ring inte. Det värsta är att man inte vet vem du är - är du den manipulerade David, den sorgsna David, den rädda David, den nostalgiska David, den aggresiva David, eller någon av dina andra ansikten. Klarar inte av detta..



Vet inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0