Resan till Vimmerby

Vilken dag.. allt på en gång! ah.. har jag allt? vad ska jag ha med mig? har jag allt? ingen tid att tänka, dags att åka. först med tåg från uppsala till stockholm, stockholm till lindköping, lindköping till vimmerby, resan startade 16.09 och var framme 20.36, det är mysigt att åka tåg.. men.... det kan verkligen bli lite mycket och tågen var väldigt olika i behaglighet, det sista tog verkligen priset! minitåg, såg ut som bara ett lok när det rullade in på perongen, och på toh får mycket folk och där skulle man sitta i över en timme.. vilken passning, men vi kom fram i alla fall. Ja, det har jag inte nämnt, men jag hade med mig en viss Johanna från uppsala, vi gick på samma kurs och hoppade på jobbet samtidigt.

Framme i Vimmerby, framme? taxi? ja taxi var det i kanske fem minuter, jätte töntigt, men det gick bra och vi kom fram till karaktärs hotellet i Vimmerby. Precis innanför fanns en byrå med kuvert på, "ÅSA", den tar jag, rum 29, hotellet kändes som en labyrint, korridorer överallt med små söta skyltar som visade vägen (som tur var). Jag och Johanna gick in i våra rum känslan av "aha! är ska jag bo" kom smygandes. Svårt att hålla sig ifrån ett glädjetjut, jag har altså; eget badrum, 4 sängar (och varför vet jag inte), internet (alá tydligen), egen tv, allt man kan önska sig antar jag.

Efter att den riktigt plågande packningen hade kastats av gick jag över till Johanna för att de hur hon bodde, (hon har dubbelsäng.. morr), men men. så skulle vi gå över till mig, just då, just där, stannade tiden, båda fryser fast och hennes dörr går igen, En rad svordommar från henne och ett kvävt garv från mig, givetvis hade hon missat att ta med sig nyckeln.. tur att jag har mina fyra sängar då, ironin är övertydlig..

Vi kom in på mitt rum och ser den mycket välkomnande och mycket frästande korgen med vin (rött och vitt), öl, kolsyrat vatten, chips och godis. Efter lite kall prat kom det jag väntat på "du, jag har en jätte busig idé" säger Johanna, "ska vi ta oss en varsvin flaska och fira att vi är här?" Inget tvivel. vi är ju i Vimmerby nu, vi är på äventyr!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0