Då var man mamma, och tillbaka

Ursäktar att man inte varit aktiv senaste dagarna, tankarna har legat på lite andra saker än att blogga faktiskt :P. Men nu är jag med i matchen igen.

Snacka om konstigt när vi kom ut från sjukhuset. Kändes som om man varit instängd där i en evighet! när jag åkte hemifrån så var träden fortfarande lite gröna, när jag åkte hem var det snö på sidorna av vägen! och löven va ju så när som på borta, helt galet, känns verkligen som om man varit inspärrad jätte länge. :P

Va så sjukt skönt att komma hem! saknat min säng, min ektorp, Elvis, Ella, min vardag, mat! Åh mat! få komma hem och pappa serverade hamburgare! åh! nam nam nam nam!! inte något blaskigt bläigt över hälsosamt, grädde ska det vara! i goa mängder :P

Känns lite ja.. blandat att vara mamma, både som att han inte är min och jag bara har stulit honom nånstanns :P och att jag alltid varit mamma. Trodde att det skulle bli svårt att "lära" sig att bli mamma, men det sitter i märgen, instingter, att leva efter barnet och veta vad man ska göra och vad saker och ting betyder kommer sjukt fort ändå, ja jag säger inte att man kan allt! shit no! men man fattar ändå lixom. Nu så känner jag mig också säker på att bära och vad han menar med olika läten och så. Just nu så känner han både massor och inget, om man får säga så. Hela världen är ju ny, sinnena är ju på inställningsläge för honom.

Trodde att det skulle vara mycket mycket mer skrik och gråt! han låter mest som en liten fågel, kvittrar och jollrar, så jätte söt. Typ bara nätterna som man blir arg och galen, natt amningarna har vi inte fått in riktigt än, han blir jätte frustrerad och det är lixom som om han inte vet vad han vill, hungrig, vill ha tutte, men spottar ut den efter två snutt och så, sen blir man arg när tutten inte va i munnen längre och ja.. det håller på 10-30 min innan han tar den och äter lugnt. På dagarna går det jätte bra däremot! Då är det jätte mys för oss båda, tror jag, haha! för mig i alla fall, och han somnar så, ja ^-^.

Tänkte lägga upp en bild på honom, men de strular med nätet här så.. bråkar med det en annan dag :P eller senare idag :P haha!

Natti natti på er där ute, jag ska ta och diska upp och försöka sova lite innan nästa amning

Puss och Kram
Mamma Mrawen ♥

Kommentarer
Postat av: Ida

skönt att höra att ni är hemma.

<3

2009-10-15 @ 15:29:23
Postat av: jenny

gud så roligt.

men jag blir galen det är en stor fett rand reklam från bubbleroom raktgenom din blogg över text så man ser inte vad som står jag blir GALEN!!!

2009-10-15 @ 17:22:03
URL: http://jenjys.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha!nu får du döpa om bloggen!

de e ju inte längre "livet som husdjur"

nu e de ju "livet som djurskötare"

om han låter som en lite fågel:)

Grattis!

2009-10-15 @ 17:55:48
Postat av: Erika (Fredriks ^^)

Låter riktigt mysigt att ha en liten, Grattis :)

2009-10-15 @ 20:53:09
URL: http://ehkikon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0