Dagen idag, eller ja igår :P

Varit på Western tävling med Peppe (Lotta) va riktigt mys i say. Fick lära mig en mysko sak om Western som ridsport. Man får rida med hjälm eller hatt (som jag fattade det så är det krav på hjälm under 16 men hatt över, typ) i högre klasser får man avdrag 5 sek om man tappar hatten, vilket gör att om man tappar den så är det bara fullt ös medvetslös resten av banan, för att ha en chans till en okej tid, snacka osäkert lixom. Peppe summerade med att innom Western så anses man inte vara en lika bra ryttare om man inte kan rida utan hjälm, för att man ska kunna sin häst till 200% - rent "logisk" så ska man inte åka av altså. . . Ja så här blir det när det är sporter som startade bland karlar. . . . *phust*

http://www.stadium.se/is-bin/intershop.static/WFS/Stadium-SwedenB2C-Site/Stadium-SwedenB2C/sv_SE/stadium/images/Traning/Sporter/2008/080111_western_mellan.jpg



Sitter och kikar på Youtube-klipp (så här kvart i 3 på morgonen)

Kunde inte hålla mig när jag såg det här klippet. . Och jag tyckte att jag hade komplicerad släkt. .



Ps. Jag satt upp och red för första gången på ett år idag! :)

Puss & Kram
Mamma Mrawen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0