8/11-08 Dag ett

Klockan ringer, trotts att det är många timmar tidigare än jag är van med så nästan flyger jag upp ur sängen, det första som slog mig då, just när ögonen slogs upp, när klockan ringde "Hotell frukost!" Johanna va segare och jag övervägde kallt vatten eller släpa ur henne ur sängen men det behövdes inte (darn!)

Kommer ner, tar ett bloss, ringer snötsnos, och går in. WOW!!



Jag menar hm.. jag tog med mig min choklad kallender för att gå lite julkänsla men de behövdes tydligen inte.. ^^



Byta om, shit vad med kläder:
  • Långkallingar (2 par)
  • Mjukis byxor
  • Strumbor
  • Raggsockor
  • Underställs tröja
  • trekvarts tröja
  • T-shirt
  • Munktröja
och givetvis stövlar, hej då, lets go!

En bil kör in, en bil.. och det vart fler och fler människor buntade bakom mig. hur hade dom tänkt sig? jag vet inte hur men vi lyckades trycka ihop oss i två bilar och köra iväg, ingen aning om vart men åka bil fick jag göra ialla fall. In på ett område som såg ut som boländerna (i Uppsala), inustriområde helt enkelt. runt runt, till vi kom till en parkering där vi blev tilldelade bilar, som kördes iprincip runt kvarteret. avstigning och en klunga av förvirrade människor gick in genom en plåt dörr.
   En intriduktion, sen gick det fort! Vi gick på led och plockade på oss kanlyler, sprutor, handskar, osv. osv. hängde inte med alls men hoppades på att allt var med. Indelade i Team åkte vi iväg, jag är i team 6, med Emma, en "blåstjärna med rätt att spruta" så att säga. Hel spänd och helt förvirrad börjar dagen.

Lista, lista, lista.. bara en massa siffor och mer siffror, glad att jag fattade ganska snabbt var det var och hur det fungerade, förklarar det vid ett senare tillfälle. Det tar verkligen hur lång tid som helst innan vi kommer fram, en o en halvtimme eller två timmar på ett ungefär. Efter mycket så kom vi fram, till gård nummer ett. Allmänt förvirrad person försöker verka seriös och inskolad.. vet inte om jag lyckades, men hallå, det var min första dag. absolut första dag..

Jag tänker inte skriva idag exakt vad vi gjorde under dagen.. det orkar jag inte.. kan gå igenom det en annan dag. Ganska trött. Men how ever så vart vi rätt sena och kom tillbaka till vimmerby runt 18.00 ca. 10 timmarspass, första dagen, idag var min första dag som Vaccinations assistent - mot blå tunga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0