Min bebis sitter själv! (ett litet tag i alla fall :)


Lilla jag satt själv på en barnstol för första gången igår! Ah.. när man är en månad så är det okej att luta sig :P (satt kanske 30 sek, sen tog jag upp honom) men ändå, jätte duktig pojke. Han är så sjukt stark! Fattar inte. Mammas starka lilla bebis, ah så e de!

En annan tror att det har försvunnit lite skit runt magområdet, känns så i alla fall. Det känns som att det kanske inte är så svårt att komma tillbaka till att ha en "smal mage" men det kommer ju alltid att vara slappt över, ju mindre man blir ju hängigare lär påsen bli.. Hurm.. kanske att inse att det inte är som på Tv där alla kändis mammor har magar som är platta och skrickfria och "fasta"..

Har ingen våg hemma men ska ta och passa på att väga mig nästa gång Alvin ska vägas så får man se om det syns lite där också kanske. (man kanske är under 60 sträcket i alla fall :P). Lilla jag hade en gravid maxvikt på 74kg, det var tungt för att vara 1.54cm lång. Första invägningen på BVC vägde jag 57kg, då hade jag redan hunnit komma upp några kilo eftersom att jag skrevs in i vecka 15 eller så.. men jag räknar därifrån för att jag inte vet exakt vart ja började.

Så..
Startvikt: 57kg
maxvikt: 74kg
En månad efter förlossningen: 64kg

Det var allt för nu ska försöka få i mig min sjukt äckliga gröt och göra mig i ordning för att åka om en timme.

Puss & Kram
Mamma Mrawen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0