gravid

Att vara gravid är ganska intressant, konstigt, läskigt och helt helt otroligt. Jag har bokstavligen en liten människa som växer i magen på mig, en liten liten bebis, helt sjukt konstigt att försöka relatera den där "knölen" i magen till att vara en levande varelse

Det är mysigt att känna hur han sparkar, hur han lever om och bökar där inne, mysigt samtidigt som de kan göra bra jävla ont och det är få av gångerna som han ligger "bekvämt" för mig.

En annan sak är att ja det stämmer man är inte sjuk för att man är gravid men man lever med symptom som man annars hade räknat som att vara sjuk

  • Illamående
  • Trötthet
  • Yrsel
  • Svimningar
  • Glömska
  • Smärta i rygg och bäcken
  • osv osv.
åh ryggen! vilken jävla ryggvärk! shit åt helvete! sjukt jobbigt att inte kunna göra... någonting längre, inget.. det gör bara ondare och ondare för varje dag, varje dag klarar jag av att vara uppe kortare och kortare, att resa sig och ta sig till dass bara de är ett helt maratonlopp, så less på de här nu! i tre månader har jag haft ont men det isolerar mig.. jag vill inte ha ont längre.. jag vill inte.. .jag vill kunna göra normala saker.. jag orkar inte ligga i sängen hela dagarna.. jag vill göra nå mer.. saker.. göra saker... ja.. äh.. nu vart de bökigt men men


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0