Vandrarnatt.

Vandrar natt, älskade, hatade vandrarnatt
 I månens sken håller du mig vaken,
I din famn är jag vaken,
I min värld är det du som styr,
I min värld håller du om mig tills dagen gryr.

Vandrarnatt. Oemotståndliga, rättvisa vandrarnatt,
I din tanke tar du ut din rätt,
I min tanke är det inte lika lätt,
I din monarki har jag ej en chans,
I din högtid löper du över stjärnorna i vandrar dans.

Du vackra, bittra, vandrarnatt


Gammal dikt som jag ansåg passade in.. kan nämnligen inte sova...



Ligger vaken..,
glor, legat 2 timmar o stirrat in i ett borrhål, sen låg ja o spelade ultrapop på mobilen i en o en halv timme, sen resten av tiden har ja legat och bitit i kudden för att ja haft så ont, Alvin är på ett överjävligt humör, fattar inte vad han håller på med där inne, men han är inte stilla ens för en sekund! helt galen! Han har fått morfars temprament, för de började med att han hade hicka, och när man har hicka så slåss man, för de är ju inge roligt att ha hicka jue. Och det gör aj aj på mamma, verkligt aj aj.. bokstavligen hela magen hoppar när han håller på, skit svårt att beskriva.

Känslo dag!
Dagen har varit fylld av känslor, vaknade tillfreds och nöjd över att ha fått sova men saknade och längtade efter Tim så klart, tomt att vakna upp själv.. sen träffa ja Mickis, o de vart ganska så pinsamt, eller sjukt pinsamt, skämdes som en hund, sen fick ja långtråkigt, sen vart jag rentutsagt as förbannad, på elaka kommentarer, Sen redde de ut sig o då vart jag avslappnad och ganska glad igen, sen vart man orolig för mamma, att sitta o köra lille skutt bilen hem från Uppsala sen på kvällen, men bajs däck på blötväg, själv och med en vindruta som immar igen över ingenting. Så vart man lugn igen när hon ringde när hon hade kommit hem, sen har kvällen bjudit på en cocktail av känslor, verkligen.. Sen så blir man ganska så frustrerad när man inte får sova för magen.. för Alvin.. mitt foster.... min bebis.. där är vi nu..

Inte väcka..
Ligger skafötters med Tim för att inte väcka honom med ljuset från skärmen, att ja ligger o skriver reagerar han inte på, skit svårt att lyckas väcka den dära.. krävs mkt mer än pill på tanjentbord. nu va de 4 timmar sen som ja började försöka att somna... ser ju hur bra de går... dobidoo..

Jag blir täppt i näsan på kvällarna, tror ni att de har med graviditeten att göra?

Barnmorskan
På måndag så är de barnmorskan igen, hurm.. hoppas hon inte lägger fram mer kanyler o blodprovsrör, de tycker ja verkligen inte om, förra gången så fick ja ta själv för att de skulle bli gjort. att sticka är ju inga problem för mig, ja har lixom öh.. 22-24 piercing hål utspritt på kroppen, jobbat med att vaccinera idisslare.. ja har inte problem att sticka men att bli stucken de är en annan sak, blä.. sen blir man svimmig med när man tar ut blod.. har ju underskott som de är redan.. så blä.. de tycker ja inte om.. men de e mys o lyssna på hjärtljuden, de blir så verkligt när man får höra lille Alvins hjärta.

Förlossnings skräck?

Sen på onsda så ska ja till Aora.. nånting, en läkare som ja träffade på konstaterade att ja hade förlossningsskräck.. vilket är högst intressant.. eftersom att ja ser fram emot min förlossning.. ja är inte rädd alls, har varit med så mkt, inget konstigt alls.. men ja har ju förlossningsskräck så ja ska på terapi... öh.. logiken är slående.. *not*...

Jag har ett foster till salu!
.... Men jag vill ha tillbaka honom när han är en bebis...

Fötter...
Är du rädd för fötter? känns som om de finns 4 åsikter,
1. Äckliga,
2. Mysiga,
3. Endast praktiska,
4. Kroppsdel?
Jag tycker inte illa om fötter, fötter kan vara mysigt.. ja menar.. vem njuter inte av fotmassage? Sen är de väl kanske de att de är en "bortglömd" kroppsdel som gör det lite mer intressant eller vad man ska säga..  eller som sagt bortglömd.. har två jätte fina fötter bredvid mig, knappt så man kan låta bli o kitla lite.. men nu är de ju meningen att han ska få sova, tror att de gäller fötterna med..

Kroppsdelar över huvud taget..
 är ganska intressant, man reagerar så olika på alla kroppsdelar (hos nu gissningsvis en partner eller likande) nu är ju alla olika, men ja kan inte motstå en gosig arm, men tillhörande halva av bröstkorgen, eller kindben (o titta på.. går inte att göra så mkt med dom..) eller vad kan vara mer romantiskt som ett kärleksfullt ögonkast.. eller inte att förglömma, en öm kyss av ett par mjuka läppar?

Rumpa?
De sitter verkligen olika känslor i olika kroppsdelar, som.. rövhålet.. kärt barn har många namn, as, stjärt, brunöga, röv, anus.. kloak?.. finns en uppsjö med namn för denna lille ringmuskel, som är så omskrattad, äckelrelaterad, pinsam? meeeen... också i vissa fall mer eller mindre erotisk.. intressant intressant i say.. Zoomar man ut lite från just hålet så har man ju stjärten där, rumpan, den däremot är ju inte äckelrelaterad, i dom flesta fall är det en "vacker" "sexuell" "het" "snygg" kroppsdel.. som också så klart kan vara precis tvärt om.. hubba.. världen har för mkt osnygga rumpor :P.. hahaa!! rumpa, vilket fult ord.. har aldrig tänkt på de förut men hahahaha!! rumpa rumpa.. (är detta en varning för att man börjar bli för trött?)

ett annat fult ord...
Dongel...
(Siv är mkt finare namn)
Namn?
Det är ju något som är uppe på tapeten ganska mkt för en annan, vad är skillnaden mellan ett fint namn och ett fult namn? Jag kan tycka att Alvin, Arvid, Saga, Freja är fina namn, men ja kan säga att Karl-Gunnar, Gösta, Hulda, Urban och Greta är fula namn i min värld, (alla anser olika! och det vill jag påpeka extra hårt i den här disskusionen! Detta är endast mina åsiker).. Fattar bara inte varför vissa namn tilltalar en och inte andra.. nån som vet hur det kommer sig?


Måste verkligen försöka sova nu..
4½ timme senare...
Nytt försök..

Natti Natti.. Men varför säger jag de? Ni sover väl nu... :P hoppas jag..

hurm.. ja brukar gå upp om en halvtimme / timme..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0