Första natten i lägenheten.. ^^


Helt otroligt måste jag säga! Något magiskt med den första natten i ett nytt boende, de tycker jag alltid, men de här var mycket speciellt.. underbart


Igår
Massor!! Fan va fort allt gick igår! vaknade av att Tommy ringde (hyresvärden) o sen så upp käka, bla bla.. gick ner o hämtade sista nycklarna och de kl 11.00 helt sjukt att få sista nycklarna o första hyresavin hih.. Ja men sen så knata vi ner till målar affären och hämtade tapet böckerna, gick till Erik stal kaffe och kikade på tapeter. Min plan är att Erik o Tim ska komma bra överens, ja menar bara de att båda är kaffedrickare o woware borde ju sätta en bra grund eller :P haha ^^. SÅ, knata till lägenheten (hem till mig), sen så valde vi upp tapeter, ganska enat skulle jag vilja säga..

Knata till affären lämnade bäckerna, beställde tapeterna, hämtade ut spackel och spackelspadar, knata hem, Tim började röjja i stora sovrummet o ja.. ja vet inte va ja gjorde.. gick runt som ett gigantiskt frågetecken och synade väggarna iprincip o ja! räddade kaklet i köket! shit! vilja vidriga klistermärken! oj oj.. nu ser man verkligen hur kaklet andas igen :P haha..

Ah nej sen så gick vi till mamma o lagade mat, finns varken mat eller nå att laga på  här hemma hos mig än.. har inte grävt så djupt än. Ja nej men sen så däckade vi båda två en sväng, vaknade av att erik meddelade att flyttlasset blitt tidigare, så ja hoppade upp o gjorde klart då då.. o Tim sov, hjärtat, så trött. Ah nej men sen så kommer då tre starka karlar o en minibuss o *poff* *poff* så va allt klart! OMG!

Ja hann inte fatta ett skit men de blir nog bra de, underhöll Oliver under tiden, sötast! 2 åringar är härliga ^^ bablar en massa, o är ganska nöjda över chips o tv ^^ hihih..

Ah nej men sen när vi kom hem igen så gick ja bara runt o landade lite på golven mellanåt, kan inte fatta det.. helt galet!

Idag..
Ja idag så är de ingen ro och ingen vila heller! Ska hämta upp tapeterna och resterande av allt som behövs, sen så blir de o fixa fixa o fixa.. o ja har massor med kartonger och kassar som ja tänkt gå genom o försöka hinna med att hjälpa Tim med, de löser sig nog antar jag ^^.. dobido.. o inleda den nya eran med att tvätta i tvättstugan hihih! vaknade en minut innan larmet, skit bra så man slapp väcka söt. så nu ligger maskin 3+4 i blöt o ja dricker kaffe, i min lägenhet!

HihihiiiiiiI!!!

Puss Puss!!!

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Härligt!

Känner nästan tomtebolyckan ända hit!

Vad bra att du lyckades fixa kaffet i morse! Omtänksamt av din mamma att packa ner lite överlevnadsgrejer!

2009-08-26 @ 09:01:59
Postat av: Sofia

Härligt och höra dig så glad :-)

2009-08-26 @ 09:43:03
URL: http://www.sofia-ihaveadream.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0