8/1-2008

ja.. första dagen i skolan efter ett underligt jullov. Jag vet inte vad jag ska säga men de här lovet har varit något helt i egen klass. Värsta äventyret, nu är det dags att kasta sig in i verkligheten igen och inse att man går den absolut sista terminen i trean på gymnasiet. Den tuffaste mest krävande terminen ligger framför mig, samtidigt som jag känner mig illa till mods så känns det ändå skönt att det är på väg till studenten nu.. det är inte så lång tid kvar och lyckas jag hålla huvudet uppe så kommer jag att klara att ta examen, det är mitt livs mål just nu, inget annat är viktigare för mig än att klara av skolan, så är det bara. Va fasen, jag hatade skolan, var så less, skolkade massor, sket i allt, var respektlös och uttråkad. Men det var högstadiet, nu är det gymnasiet, sen slipper jag skolan, helt. Vissa av mina lärare tycker att jag ska läsa vidare, och jag ville det, men nu är det en mardröm. Har kämpat så hårt och gett så mycket av mig själv, min själ och min tid och engagemang i skolan, börjar lessna nu, allt går emot mig. Men det är bara att höja huvudet ett steg till och ta det.

Jag klarar det här!

ja, kan man känna sig mer skol kär än vi som går på Jälla? slutade innan em fikat en timme eller något innan, satte oss o snacka skit utanför matan till typ halv 5! hel skönt, vilka gör det egentligen? hehe..

Kärn gänget (typ):


sen va de:


sen åkte vi till stall Tomten, kollade på när Tobbe mockade Blendas box o sen åkte vi in till staden och så åkte alla hem till sig ^^ en rätt bra dag ^^

image240
Mee på morgonen, kände mig rätt najs ^^ kände att de skulle bli en bra dag.

sen så åt ja pytt i panna med grönsaksblandning alá Åsa + Majs, underbart.. sen har ja bara suuttit me Agda, duschat, brytt om mig själv o peelat mig och så.. känns bra de ^^ ...tihi..

uppföljning kommer.. Puss på er..

Ps. tack för att ni orkar komma in o kika ibland ^^ känns roligt ^^

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Det kommer att gå bra Åsa!
Jag var så impad av din mognad och handlingskraft förra året när din mamma blev sjuk. Hur många tonåringar skulle klarat att fixa allt det du gjorde, vet inte om jag skulle klarat det själv ens för jag är nog inte lika målmedveten och modig som du, tror jag.
Roligt att Du och Camilla har så kul tillsammans igen. Ibland önskar jag att jag också hade ett syskon. Det är rätt ensamt att vara ensambarn särskilt när ens föräldrar blir gamla och skröpliga.
Om jag varit lite yngre skulle jag velat skaffa ett barn till för Martins skull. Jag tror det hade varit bra. Jag hoppas i varje fall att du och Camilla kommer finnas där för honom när Göran och jag inte finns längre.

Kramar från Yvonne.

Jag tror på dig, gumman!

2008-01-08 @ 23:52:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0